מהי מערכת כריזה לרכב ולמה היא כל כך חשובה?

מערכת כריזה לרכב היא בדיוק מה שהיא נשמעת. באמצעות המערכת ניתן להגביר קול בעוצמה מתוך הרכב אל מחוצה לו. אתם נתקלים במערכות כאלה כמעט בכל יום, בין אם מערכות כריזה באמבולנסים, ובעצם בכל רכבי ביטחון והצלה שונים. על המטרות של המערכת ועל היכולות שלה תוכלו לקרוא כאן.

מהי מערכת כריזה?

מערכת כריזה באופן כללי היא כל מערכת אשר מטרתה להגביר קול המיועד לקהל במיקום ספציפי. מערכות כריזה יש בקניונים, בבתי הספר, ישנן מערכות כריזה המיועדות להשמיע אזעקות חירום או צפירות זיכרון. בנוסף למערכות הכריזה הרגילות, ישנן מערכות כריזה לרכב. 

מערכת הכריזה לרכב מורכבת לרוב ממיקרופון שנמצא בתא הנוסעים, אשר מחובר לכרוז או לרמקולים חיצוניים. מערכות הכריזה הללו משמשות לרוב רכבי ביטחון והצלה שונים, מטרתן העיקרית היא להעביר מסר דחוף באופן מיידי ומובן למי שנמצא בסביבה הקרובה לרכב.

מערכת כריזה משטרתית לרכב היא למעשה אמצעי תקשורת חיוני, המקשר בין הגורמים הנמצאים ברכבי הביטחון לבין הנוסעים שסביבם בכל רגע נתון. המסרים הנפוצים ביותר שמעבירים במערכות כריזה הם: פינוי הדרך לאמבולנס או לרכב משטרתי, אזהרה מפני סכנות או גורמים מסוכנים, עצירה של פורעי חוק ועוד.

לכולם מותר להתקין מערכת כריזה?

התשובה לשאלה הזאת היא שלילית. מהסיבה הפשוטה שרכבי הביטחון והמשטרה צריכים להיות בולטים, וחוץ מזה שאף אחד לא רוצה שכל נהג מכל רכב יגיד מה שמתחשק לו וכולם ישמעו. מצב כזה יכול להוביל להחרפת האלימות בדרכים ואף אי זיהוי גורמי האכיפה.

למי כן מותר?

ישנם כמה גורמי אכיפה, הצלה וביטחון שלהם מותר ואף הכרחי להתקין מערכת כריזה לרכב. רכבי משטרה הם הרכבים שמקושרים עם מערכת כריזה משטרתית לרכב. את השוטרים אנחנו נשמע לרוב יותר מאחרים, כשהם יבקשו מאיתנו לעצור חלילה, לפנות את הדרך, לפזר הפגנות, לנהל מרדפים ועוד. לרוב רכבי המשטרה מותר להתקין מערכות כריזה.

אמבולנסים ורכבי הצלה עושים שימוש מציל חיים במערכות הכריזה המותקנות ברכבים האלה. בנוסף למערכות כריזה הרכבים האלה מאובזרים בסירנות ותאורה מהבהבת. לרכבי הצלה השימוש בכרוז היא מוגבלת במקרי חירום בלבד. 

גם רכבים צבאיים מאובזרים במערכות כריזה, המסייעות להם בטיפול הפעילויות השוטפות שלהם. לא בכל הרכבים הצבאיים מותקנות מערכות כריזה, והן מיועדות לשימושים צבאיים בלבד. כלומר, אסור לעשות שימוש במערכות כריזה לצרכים פרטיים, כמו למשל ברכבים צבאים המיועדים לקצינים.

מערכות כריזה ניתן להתקין גם ברכבי ביטחון פרטיים, אך הם יצטרכו לקבל אישור מתאים לכך. הוועדה הבוחנת את הבקשות למערכת כריזה ברכב לא מאשרת לכל רכב ביטחון. ישנן מטרות מאוד ספציפיות שמצדיקות את השימוש במערכת כריזה.

מערכת כריזה משטרתית לרכב לא רוכשים בכל מקום

ראשית, עליכם לזכור את העובדה שלא לכל אחד מותר להתקין את מערכות הכריזה ברכב. אם אתם עומדים בחלק מהדרישות שהוזכרו לעיל, מומלץ לרכוש מערכת כזו מחברה אמינה ואיכותית. וודאו כי החברה ממנה אתם רוכשים בעלת תודעת שירות גבוהה, שירותי התקנות על ידי צוות מקצוענים.

מערכת כריזה לרכב בEE911

חברת EE911 עוסקת הן בפיתוח והן ביבוא ושיווק של מערכות כריזה לרכב ולכל מטרה. כל המערכות המתקדמות מהמותגים המובילים בעולם עומדות בדרישות מכון התקנים הישראלי ומשרד התחבורה. לקוחות החברה נהנים מסטנדרט שירות גבוהה, מערך התקנות רחב הכולל רשת מתקינים ושירות זמין בפריסה ארצית. 

לפרטים נוספים אודות מערכות כריזה לרכב בקרו בעמוד מערכות כריזה או השאירו את הפרטים שלכם כאן ונשמח לעמוד לשירותכם.

Rate this post

שתף:

    השאירו פרטיכם מטה ונשמח לחזור אליכם

    דילוג לתוכן