מערכות כריזה - למה צריך את זה?

מטרתן העיקרית של מערכות כריזה היא להגביר מקור צליל ולהגיע לקהל יעד רחב בו זמנית. מדובר במערכות משוכללות הכוללות מספר מיקרופונים ומקורות שמע אחרים, מעברים ורמקולים מרובים להגברת הווליום והפצה רחבה של המידע. מערכות כריזה משמשות בין היתר בבתי ספר, קניונים, בתי קפה, רכבי ביטחון ועוד.

מהי המערכת ואיך היא עובדת?

מערכת ציבורית המיועדת להגברת הקול האנושי. המערכת הפשוטה ביותר מורכבת ממיקרופון, מגבר ורמקול. המיקרופון למעשה ממיר את לחץ הקול למתח, המתח מעובד באמצעות מגבר ומועבר לרמקולים בעוצמה חזקה. התוצאה היא קול חזק הנשלט באופן מבוקר. 

המגבר מאפשר לכם להתחבר ולשלוט ברמות הקול הנשלחות מהמיקרופונים אל הרמקולים. תפקידו העיקרי של המגבר הוא לאזן בין עוצמות המכשירים להרמוניה. כלומר, לאזן את התמהיל הקולי לפני שהוא מגיע אל הרמקול. 

למי זה מתאים ?

למערכות הכריזה שימושים רבים ומגוונים, החל מבתי ספר ומכללות ועד אבזור מערכות ביטחון. 

מערכת כריזה מתאימה בעצם לכל בית עסק שמעוניין להעביר מסר מסוים למספר גדול של אנשים בו זמנית. 

מערכות כריזה ניידות מתאימות למי שלא זקוק למערכת מסיבית, למקומות קטנים או לעסקים בתנועה. 

מה הופך מערכת לטובה?

ישנם המון משתנים על מנת לקבוע מהו השימוש הטוב ביותר של מערכות כריזה. לדוגמא, כאשר מעוניינים במערכות למטרת אבזור מערכות ביטחון נחפש רמקול קל ונייד, ואילו בקניון נזדקק למערכת כריזה מסיבית יותר. מה שהופך מערכת כריזה לטובה זה ההרמוניה המושלמת בין המיקרופון, המגבר והרמקול. 

ישנם שלושה פרמטרים עיקריים לקביעת יכולותיו של רמקול:

  1. ואט – מציין את עוצמת הקול הפוטנציאלית של הרמקול. ככל שההספק יהיה גבוה יותר, כך הוא יכול להיות יותר חזק יותר. המשמעות היא שהרמקול יכול להפיק צלילים חזקים מבלי שהוא יתפוצץ או יתפרק. 
  2. גודל ומשקל – ככל שהרמקול גדול יותר, כך הצליל מתפשט למרחבים גדולים יותר. בדרך כלל יש קשר בין גודל למשקל, אך המשקל יכול להשתנות בגלל סוגי חומרים שונים המשמשים לאחסון הרמקול. 
  3. איכות צליל – כמו בכל ציוד שמע אחר יש קשר בין המחיר לאיכות הצליל. לרוב רמקולים יקרים יותר יהיו גם איכותיים יותר מהזולים יותר. 

איך מתקינים?

ניתן להשתמש במערכות כריזה למטרות מגוונות, וכן ניתן להגדיר אותן במגוון תצורות. לפני רכישה והתקנת מערכת כזאת, עליכם להגדיר לעצמכם מראש מהי מטרת המערכת, על מנת שתוכלו להפיק ממנה את המירב. 

איכות הצליל מושפעת גם מהתקנה נכונה. התקנה מושלמת היא התקנה שמתבצעת על ידי חברה אמינה ומקצועית שתדע גם להתאים לכם את המערכת המושלמת, וגם למקם את הרמקולים במיקום מדויק להפקת צלילים נכונה. 

חברה מומלצת לרכישת מערכות כריזה

חברת א.א יבוא ושיווק בע"מ EE911 נוסדה בשנת 2006. החברה עוסקת בפיתוח, יבוא ושיווק של מערכות חכמות ומוצרים משלימים, תוך עמידה בדרישות מכון התקנים ומשרד התחבורה. צוות העובדים בחברה בעל ניסיון של עשרות התקנות מדי חודש. 

אנחנו עושים הכל על מנת להביא אליכם את המוצרים הטובים והאיכותיים ביותר, אם זה בפיתוח ואם זה בייבוא. באתר שלנו תוכלו למצוא מגוון רכב של מערכות כריזה לכל מטרה. 

לפרטים נוספים חייגו עכשיו למספר 02-5906222  נציגנו ישמחו לעמוד לרשותכם.

Rate this post

שתף:

    השאירו פרטיכם מטה ונשמח לחזור אליכם

    דילוג לתוכן