מדריך לקניית בוסטר להתנעה או סוללת גיבוי הנעה לרכב

הזמן הכי מבוזבז שיש, הוא הזמן שבו מחכים למישהו שיבוא להניע את הרכב שלכם שכרגע לא מניע. אתם בדרך לאנשהוא או בחזרה מאיפה שהוא, אתם ממתינים, זמן אבוד.

בוסטר התנעה הוא אמצעי שחוסך את הזמן הזה, במקרים בהם הרכב לא מניע. 

 

מה זה בוסטר להתנעה?

בוסטר התנעה הוא שם כולל למערכת ניידת, הכוללת סוללה חשמלית ומאפשר באמצעות כבלי טעינה לתת דחיפה (boost) של חשמל למערכת ההתנעה של הרכב, כאשר המצבר הקבוע ברכב לא מספיק להנעה רגילה אוטומטית.

בוסטר הנעה (נקרא גם בוסטר הנעה מכני) הוא יחסית קל לנשיאה, בשונה ממצבר רכב רגיל שגם כבד מאד, מסורבל ואף לא בטיחותי לשימוש מזדמן.

ישנם סוגים שונים של בוסטרים להתנעה, כאשר עיקר ההבדל הוא סביב עוצמת זרם ההתנעה של הבוסטר,הנמדד באמפר (A). ככל שגובה האמפר של סוללת הגיבוי בבוסטר גבוה יותר, כך ההתאמה היא לרכב ומנוע גדול יותר.

בוסטר להתנעה – טעינה

בכדי שהבוסטר יהיה יעיל יש להטעין אותו (בהתאם להוראות היצר). בוסטר יכול להספיק למספר הטענות רכב בודדות ועד לעשרות. תלוי בסוג וגודל הבוסטר התנעה.

 

מהם השימושים בבוסטר להתנעה?

השימוש הראשי והעיקרי הוא לתת מנת חשמל לרכב כאשר יש בעיה של חוסר חשמל או היעדר חשמל, כלומר הרכב לא מניע.

לצד השימוש העיקרי של הנעת רכב, מערכות הבוסטרים מגיעות יחד עם חיבורי usb המאפשרים לחבר מכשירים דיגטליים כמו מחשבים ניידים, טאבלטים וסלולרי לצורכי טעינה.

בנוסף, מרבית הבוסטרים כוללים גם פנס יעיל וחזק המאפשר להפעיל אור בתנאי חשיכה ובכלל כשיש צורך בתוספת תאורה.

איך סוללת גיבוי הנעה לרכב יכולה לעזור לי במצבי חירום?

ההגדרה של מצב חירום היא בחלקה הגדרה יחסית. אמנם ישנם מצבים שלגביהם ישנה אחידות דעים של מצב חירום, למשל מצבים מסכני חיים. אך לצד זאת, ישנם הגדרות יחסיות למצב חירום למשל, הרכב לא מניע ומאחרים לעבודה, עבור אנשים מסויימים זהו סוג של מצב חירום. למשל, צריכים ניווט להגעה ליעד והסלולרי כבה וחייבים להטעין אותו.

הבוסטר מאפשר מענה למצבים בעייתים בהם נמצאים במצוקה כזו או אחרת.   

 

לאיזה רכב מתאים בוסטר להתנעה?

באופן עקרוני ניתן למצוא בוסטר התנעה לכל סוגי הרכבים ונפחי המנועים. שוק הבוסטרים מציע כמה בוסטר לפי עוצמת זרם הטעינה, כאשר חשוב להתאים את גובה עוצמה לנפח מנוע הרכב בו צפוי להיעשות השימוש.

 

בוסטר 200-400 A 

זהו גובה העוצמה הנמוך ביותר ולרוב מספיק לכמה הטענות רכב בודדות, מיועד לרכבים קטנים, בינוניים, כדוגמאת רכבים משפחתיים וכדומה עם נפח מנוע של עד 4 ליטר.

בוסטר 1000 A

בוסטר זה נחשב לעוצמתי ומתאים לרכבים בנפח של 3-6 ליטר

בוסטר 2000 A

העוצמה בבוסטר זה גבוהה ומתאימה לרכבים גדולים בעלי נפח מנוע של 6-8 ליטר

בוסטר 4000 A

בוסטר זה מתאים לכל סוגי הרכב הזקוקים להנעה, מדובר בבוסטר בעל זרם התנעה גבוהה ועוצמתי באופן מיוחד.

 

כמה עולה ואיפה מומלץ לרכוש?

ניתן לרכוש בוסטר התנעה בהרבה חנויות באינטרנט או בחנויות אביזרים לרכב למיניהם. יש גם, מגוון יצרנים, סינים, אירופאיים, אמריקאים וכמובן גם טווח מחירים שונה.

לאחר כל זה, חשוב לזכור כי הבוסטר הוא אמצעי חירום וככזה צריך שהוא יהיה האמין ביותר בכדי שישרת אותנו במצב חירום. בוסטר שלא עובד, בזמן החירום כשצריכים אותו, הוא קנייה מיותרת במיוחד.

חברת EE911 המתמחה בשירות ומוצרים במצבי חירום וביטחון, מציעה מבחר בוסטרים התנעה מיצרן אמריקאי, אמין ואיכותי המבטיח, שהבוסטר לא ייאכזב. לפרטים או רכישה חייגו 02-5906222

טיפים לבחירת סוללת גיבוי הנעה לרכב

  • תנאי מזג האוויר משפיעים על עוצמת סוללת הבוסטר, לכן אם אתם מתגוררים באזור קר במיוחד או בעל לחות גבוהה, מומלץ בוסטר עם עוצמת זרם גבוהה.
  •  לפני הרכישה, התייעצו עם בעל המקצוע על התאמת הבוסטר לרכב או הרכבים הצפויים להשתמש בו.
  • בלבול קטבים הוא מצב שבו חל בלבול בחיבור בין המינוס לפלוס (של כבלי ההתנעה) ובכך נגרם נזק לסוללת הגיבוי ובמקרים מסויימים אפילו להתנפחות והידלקות של הסוללה. פתרונות אפשריים קיימים בבוסטרים הכוללים כבלים מובנים או להכין פתק או מדבקה על הכבל החיצוני או הקופסה ובו מידע על הקוטב המתאים. 

 

Rate this post

שתף:

    השאירו פרטיכם מטה ונשמח לחזור אליכם

    דילוג לתוכן